Köpvillkor

Köpvillkor och återbetalningspolicy

Om Outivity Sweden AB

Företaget har sitt säte i Strängnäs. Företagets postadress är Käckens väg 14A, 645 71.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@outivity.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom 1-5 arbetsdagar.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse och en faktura till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@outivity.se.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms för köp av privatpersoner.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ingen ångerrätt, bytesrätt eller öppet köp

Vid köp av friluftsevent har du som kund ingen ångerrätt när eventet är genomfört.

Avbokning av friluftseventet ska ske så snart som möjligt och senast 24h innan eventets starttid, 10% av beloppet återbetalas ej.
Vid avbokning kortare tid än 24h till friluftseventets starttid sker ingen återbetalning, vi behåller/debiterar 100% av beloppet.

Avbokning av workshops och utbildningar ska ske så snart som möjligt och senast 24h innan starttid, eventuella omkostnader som exempelvis bokad lokal eller inköp av materiell återbetalas ej utan debiteras kunden/köparen av tjänsten. Vid avbokning kortare tid än 24h till workshopen/utbildningens starttid sker ingen återbetalning, vi behåller/debiterar 100% av beloppet.

Köpet anses slutfört när:

  1. Du uttryckligen samtyckt till köpet
  2. Du betalat med personuppgifter eller pengar
  3. Tjänsten är fullgjord

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@outivity.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Reklamationen ska ske inom 2 månader från det att eventet/utbildningen/workshopen är genomfört.

Om tjänsten visas felaktig kommer vi i första hand erbjuda ett nytt tillfälle, i andra hand får du ett prisavdrag och i tredje hand återbetalar vi dig för hela eventet/utbildningen/workshopen.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att tjänsten inte är felaktig.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av friluftsevent/utbildning/workshops.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på tjänsten/tjänstegenskaper som ändrats av faktorer utanför vår kontroll. Vi ansvarar inte heller för konsumentens handhavandefel av tjänsten.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.